Четвертий набір дистанційного курсу з питань забезпечення якості шкільної освіти

     26 квітня завершила роботу Група 3 дистанційного курсу з питань забезпечення якості шкільної освіти в роботі якої брали участь 73 освітянина з різних куточків України.

     Лише ті її учасники, які брали активну участь у двотижневому дистанційному курсі (ознайомились із запропонованими матеріалами, виконали всі практичні роботи, заповнили анкету зворотного зв’язку, написали есе тощо), отримають  відповідний сертифікат від Державної освітньої установи «Навчально-методичний центр з питань якості освіти».

     З 27 квітня працює Група 4, до роботи якої долучились 95 керівників закладів освіти та вчителів.

     Серед учасників працює група представників Запорізького навчально-виховного комплексу № 109 (15 осіб) на чолі з його директоркою Олесею Хайруліною.

     Також співмодератором Групи 4 стала Лариса Грицюк, директорка Миколаївської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 29, яка долучила до кола учасників педагогів школи та своїх колег із інших регіонів України.

 

     Серед нових додаткових матеріалів учасники дистанційного курсу з питань забезпечення якості шкільної освіти і всі охочі мають змогу дивитись цикл відеороздумів «Думки проти течії»:

 

  1. Про педтехнології та школу, яка підсилює смак до життя. https://www.youtube.com/watch?v=8mjIuPdxTwk
  2. Про «папочки» та перпедос. https://www.youtube.com/watch?v=KYktEzuhilc&t=28s
  3. Про освіту з індивідуальним дотиком або навіщо мені банкнота у 200 чеських крон. https://www.youtube.com/watch?v=Du-H_vnaM-U
  4. За зачиненими дверима класу або чому нам не варто боятися перевіряльників. https://www.youtube.com/watch?v=jkvTmQqblHQ&t=5s
  5. Чому він крутиться або як легко створювати проблемні ситуації. https://www.youtube.com/watch?v=fT0iYrL1bc0&t=38s
  6. Бананові історії з присмаком якості освіти. https://www.youtube.com/watch?v=_AIKSHx7Hn4

 

 

Із відгуків:

Людмила Осадчук 

 

Хочу подякувати Віктор Громовий за можливість бути учасницею курсу «Якість освіти 2020» (група3).
Неймовірне середовище розвитку для педагогів.

Курс дає цілісну картину забезпечення якісної освіти в закладі.

Матеріали курсу структуровані і дозовані у 9 блоків, це дає можливість усвідомленого сприйняття. Завдання після кожного уроку фокусують на основному, спонукають до роздумів.

Дуже багато відео матеріалів, презентацій, текстових документів цінних для роботи.

Дякую за он-лайн спілкування з колегами і експертами.

Рекомендую курс освітянам для особистісного і професійного зростання.

 

Світлана Новик

Вікторе Володимировичу, ще раз хочу подякувати Вам, за чудовий "шикарний" курс, який розкриває , ну в нашому випадку, пролуплює очі на якість освіти по-новому. Це було круто!

 

Елена Красножан Дякую за курс. Було цікаво.  Багато нових думок та ідей.

 

Oksana Myronyak Раджу всім, курс глибоко продуманий. Корисно і практично.

 

Анна Тристан Рекомендую! Чудовий, цікавий, корисний, сучасний курс. Дякую автору!!!

 

Anjela Kertsoya  Я дуже вдячна вам за такі курси і за те, що я можу кожного вечора переглядати цікаві відео матеріали якими ви ділитися )))

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дистанційний курс з питань забезпечення якості шкільної освіти стає надзвичайно популярним

     161 учасник взяв участь у роботі групи 2. «Якість освіти 2020», яка працювала в період 4 – 12 квітня 2020 року.

      

 

    

     Відповідний сертифікат від Державної освітньої установи «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» отримують ті учасники, які брали активну участь у дистанційному курсі (виконали всі практичні завдання, заповнили анкету зворотного зв’язку, написали підсумкове есе на тему «Моє бачення проблеми проектування внутрішкільної системи забезпечення якості освіти» тощо).

     Понад 500 освітян виявили бажання долучитись до дистанційного курсу з питань забезпечення якості шкільної освіти Група 3. «Якість освіти 2020».

 

 

     Лише під одним оголошенням про початок роботи третьої групи відразу ж зголосились взяти участь 426 охочих.

     Звісно, організувати інтегративний процес спілкування з півтисячною аудиторією практично неможливо, тож довелось долучити до групи лише частину охочих. Сформовано групу із 73 учасників, а інші матимуть змогу попрацювати в наступних групах дистанційного курсу.

     Серед тих, хто має змогу підвищити свою кваліфікацію у групі 3 є 26 учасників із Київської школи № 29. http://www.school29.edukit.kiev.ua/ Її директорка Ольга Білик виявила ініціативу і стала співмодератором групи.

 

Із відгуків:

Виктория Опанасенко Щиро дякую Вам за два корисні тижні. Ваші лекції та додаткові матеріали дали багато поживи для роздумів, до подальшого їх осмислення. Мені здається, деякі Ваші думки обігнали наш час, в тому плані, що система освіти просто так не перестоїться, в ній задіяно надто багато людей. Впевнена, що Ваші ідеї будуть до вподоби вчителям. А от що стосується перевіряючих органів, вони їх сприймуть дуже не скоро. Але в будь-якому випадку Ви почали важливу, корисну справу.

Тамара Газда Дякую, пане Вікторе, за два тижні якості. З вашими відеолекціями було наповнено та позитивно. Багато думок мені відгукнулись, багато ідей захопило. Заздрю білою заздрістю наступній групі: у них багато цікавого попереду.

Валентина Якименко Як казала моя бабуся: "Ваші слова та Богу в уші". Я б хотіла працювати в такій системі , яку пропонуєте Ви. І дуже хочу, щоб ТАКА школа була збудована не в окремо взятому закладі, а в окремо взятій країні на благо окремо взятого народу во ім'я окремо взятої дитини... Звичайно, від учителів залежить багато, але повинна відбутися і "революція зверху"... Інакше кожен інноватор буде схожим на Дон Кіхота.

Наталія Пудрій Влучні візуалізації інновацій! Ми в більшості підміняємо поняття "інновації", вважаємо, що всі такі інноваційні… Хоча насправді таких небагато. Треба мати неабиякий хист, сміливість іти про течії, бути в меншості. Дякую Вам і колегам нашої групи: цікаво читати ваші коменти і усвідомлювати себе частиною спільноти, яка хоче і прагне змін!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дистанційний курс з питань забезпечення якості шкільної освіти

Державна освітня установа «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» гнучко зреагувала на ситуацію, яка склалась у зв’язку з карантином.

       Запланований дводенний семінар-практикум у м. Одесі був трансформований у двотижневий дистанційний курс навчання з питань забезпечення якості шкільної освіти. У ньому взяли участь 49 учасників з Одеської ЗОШ № 28, 26 учасників з Одеської ЗОШ № 85, 20 учасників із ліцею № 82 Одеської міської ради. Також у якості «вільних слухачів» до програми долучились ще 19 учасників із різних регіонів України.

      Усього 114 учасників, які були об’єднані у закритій ФБ-групі «Якість освіти 2020. Одеса».

      Ініціатором навчання стала директорка Одеської ЗОШ № 28 Наталія Колчіна.

     Учасники дистанційного курсу працювали орієнтовно годину щодня (передивлялись відеокурс, опрацьовували надані матеріали й виконували практичні завдання тощо).

     Після проходження дистанційного курсу кожен із учасників заповнив підсумкову анкету зворотного зв’язку та написав есе на тему «Моє бачення проблеми проєктування внутрішкільної системи забезпечення якості освіти». Слухачі, які брали активну участь у навчанні, отримають сертифікат про підвищення кваліфікації (15 годин).

     Переваги дистанційного курсу полягають у тому, що його учасники могли у будь-який зручний час дивитись відеокурс чи виконувати практичні завдання.

     Одеська група учасників двотижневого дистанційного курсу з питань забезпечення якості шкільної освіти успішно завершила свою роботу.

     30 березня 2020 року було розпочато нові заняття з наступною групою учасників.

     Наразі закрита ФБ-група 2 «Якість освіти 2020» нараховує 128 учасників.

     Маємо групу з 16 учасників із Прилуцької гімназії № 1 імені Георгія Вороного завдяки ініціативі її директорки Олени Рогальової. Також учасниками дистанційного курсу є управлінська команда СЗШ 158 м. Києва на чолі з директоркою Іриною Гондюл.

     

     Із відгуків:

    Ірина Гондюл

     Люди, котрі чогось не вміють, будуть і Вас запевняти, що і у Вас не вийде… Тому зараз (у період відпустки!) я навчаюся на дистанційному курсі Віктор Громовий «Забезпечення якості освіти», який ВМІЄ і ЗНАЄ БАГАТО ЧОГО ОСВІТЯНСЬКОГО. В захопленні від курсу))) Багато нових крутих ідей народжується!!! Рекомендую директорам шкіл) Ваш головний актив, Колеги, – це Ви самі! Тож витрачайте свій час, гроші на навчання, підготовку та підтримку найголовнішого Вашого АКТИВУ, як це роблю Я!!!

     

      Відеопрограма дистанційного курсу доступна для всіх:

     Відеолекція 1. Від контролю до культури якості та внутрішньої системи забезпечення якості. https://www.youtube.com/watch?v=P5nDO-m6UfQ

     Відеолекція 2 Три кити сучасної освіти, Перевірка – Моніторинг – Аудит, Нові цінності та звички. https://www.youtube.com/watch?v=Za54VMj74V4&t=472s

     Відеолекція 3. Самооцінювання роботи школи: базові принципи, хибні уявлення, застереження і ризики. https://www.youtube.com/watch?v=qoYNpYwL_zE&t=13s

     Відеолекція 3+. Математика для поетів :), застереження і ризики щодо самооцінювання роботи школи. https://www.youtube.com/watch?v=MRgYEiYV7MA&feature=youtu.be

     Відеолекція 4. Інструменти оцінювання якості освіти на рівні школи https://www.youtube.com/watch?v=C1ii1F1nYNw&t=15s

     Відеолекція 5. Напрямки оцінювання якості освіти https://www.youtube.com/watch?v=mBHyQRlzRPA&feature=youtu.be

     Відеолекція 6. Позитивний емоційний баланс у школі як показник якості освіти https://www.youtube.com/watch?v=1z4y6K6c2Tg&feature=youtu.be

     Відеолекція 7. Самооцінювання якості управлінського процесу. https://www.youtube.com/watch?v=UuYarHDCKrU&feature=youtu.be

     Відеолекція 8. Сучасне освітнє середовище як «третій вчитель» https://www.youtube.com/watch?v=WxOwrQVvtrI&feature=youtu.be

     Відеолекція 9. Якість результатів. Фінальні зауваження. https://www.youtube.com/watch?v=Gmle6fMTgwY&feature=youtu.be

 

     Також пропонуємо переглянути додаткові відеоматеріали:

     Виступ Віктор Громовий на EdCampUkraine 2019 «Самооцінювання школи: генеруємо ідеї, обираємо спектр інструментів, плануємо майбутнє». https://www.youtube.com/watch?v=Nt1e0ankPqs&t=1216s

     Виступ Віктор Громовий на EdCamp Ukraine 2017 «Інновації: місія неможлива?!» https://www.youtube.com/watch?v=XO3E-TlQfcY

     Idea Mixer із самооцінювання роботи школи в Ірпінській СЗОШ І-ІІІ ст. №2 (Київська область, м. Ірпінь) https://www.youtube.com/watch?v=xAavNI_zCho

     Семінар для вчителів «Як провести самооцінювання якості роботи школи» загальноосвітній школі № 31 м. Миколаєва (02.04.19) https://www.youtube.com/watch?v=5Y8PhFjUKXw

      Розробка систем самооцінювання роботи шкіл Львівщини https://www.youtube.com/watch?v=oAn6-DjiC10

 

      Віктор Громовий про інновації в освіті.

     Інновації - що це? https://www.youtube.com/watch?v=lljI4u812oI

     Схрещуємо вужа і їжака, ефект п'яти мавп. https://www.youtube.com/watch?v=NqbrBWFL0o0

     Як впроваджувати інновації в освіті. https://www.youtube.com/watch?v=BdFst1XdVhI&t=9s

     Як запускати інноваційний процес. https://www.youtube.com/watch?v=5vor2F6zchw&t=213s

     Інновації - це процес, який має ризики. https://www.youtube.com/watch?v=-n8Ru_xrZG0

     Кращий шлях впровадження інновацій в консервативному середовищі. https://www.youtube.com/watch?v=JB53rrNE660

     Закон поширення інновацій. https://www.youtube.com/watch?v=KmwXkfaYK14

     Зона комфорту і сучасна школа. https://www.youtube.com/watch?v=BQYkKcemWVk

     Культура сумніву та інновації. https://www.youtube.com/watch?v=rgE-sTANAMY&list=PLFMrNVwPHy43dJbepOZAxaNpTon6NPeDR

     Про горизонтальні зв'язки. https://www.youtube.com/watch?v=Lv9YZAJlvsE&t=15s

     Віктор Громовий про кубування в освіті https://www.youtube.com/watch?v=kl3bD52kuMs&t=72

     Як творити і витворяти якісну освіту на межі хаосу. Ток-шоу Ми+1 Віктор Громовий https://www.youtube.com/watch?v=yQ28CfysGpI

 

     «Халатні розмови»

     1. Навіщо їсти 100 бананів?! Розмова в домашньому халаті про ментальні шори та стереотипи.

https://www.youtube.com/watch?v=uIwdUEHR84Y

     2.Таких інопланетян не буває! Розмова в домашньому халаті про ментальні шори та стереотипи.

https://www.youtube.com/watch?v=JP6NcraKv6g&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3qSo_odx9-q5Ai_wlXHRHXg0LwtFsYTWrTOU-DBJyocALa48moCIJPM14

     3. Учитися можна мимоволі. Розмова в домашньому халаті про ментальні шори та стереотипи. https://www.youtube.com/watch?v=7B873g0JPxM&feature=youtu.be

4. Не треба гризти граніт науки. Розмова в домашньому халаті про ментальні шори та стереотипи. https://www.youtube.com/watch?v=9FQOkSF-pAY&feature=youtu.be .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Перелік виданих документів/сертифікатів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти

    Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 800 «Порядок підвищення кваліфікації педагогічних і науково-педагогічних працівників (із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ від 27 грудня 2019 року № 1133)» Державна освітня установа «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» оприлюднює Перелік виданих документів/сертифікатів про підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.

    

Кривий Ріг у пошуках «прямого» шляху до якісної освіти

З ініціативи директорки Криворізької гімназії № 127 Криворізької міської ради Дніпропетровської області Антоніни Воробйової, 18-19 лютого 2020 року відбувся дводенний семінар-практикум «Проєктування внутрішкільної системи забезпечення якості освіти: генеруємо ідеї, обираємо спектр інструментів, плануємо майбутнє».

     Семінар-практикум проведено для педагогічного колективу гімназії. Спочатку учасники семінару-практикуму зосередились на теоретичних аспектах цієї проблеми (сучасні підходи до оцінювання якості шкільної освіти, проблеми самооцінювання якості шкільної освіти, хибні уявлення, застереження і ризики, інструменти оцінювання якості освіти на рівні школи тощо).

     Під час практичної частини учасники семінару-практикуму проаналізували за методикою «Fishbone» причини недостатньої якості освіти на рівні гімназії та означили можливі шляхи прориву до нової якості освіти. Педагоги гімназії № 127 також активно попрацювали над індикаторами якості та перспективним планом запровадження внутрішньої системи самооцінювання роботи школи.

 

Із відгуків:

     Алена Кикоть

     Дякую Антоніні Воробйовій за організацію, а Віктору Громовому за проведення такого необхідного усім нам семінару-практикуму. Два чудових дні, наповнених емоціями, думками, діями, знаннями, діалогами, питаннями, відповідями, сміхом і, нарешті, нагадуваннями про те, хто ми у цьому світі.

     Неля Олифирович

     Що таке зустрічі? Що таке спілкування? Що таке обмін досвідом? На кожне поняття є своє значення. Але як важливо живе, реальне, сьогоденне поняття зустрічі з реальною, практичною, і...дієвою в освіті, людиною.

     Саме вчора і сьогодні, в останні дні карантину, саме директор нашої гімназії 127, організувала зустріч, і вже не вперше, з педагогом, з новатором, експертом освіти, з директором, з чоловіком, для якого поняття вчитель — це звучить гордо, а учень, який навчається — це понад усе!!!

     Досвід і практика є. А ось, як забезпечити якість освіти — це саме ті гострі питання, про які йшла мова під час зустрічі з Віктором Громовим.

Дякуємо Вам, Вікторе, за емоції, за впевненість, що я обрала правильний шлях. А праця учителя — це праця сильних духом людей!!! Хай Вам щастить !!!

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Корисні посилання

Міністерство освіти і науки
Урядовий портал
Верховна Рада України
Головна Навчальна діяльність Інформація про навчальну діяльність