Сесія зі стратегічного планування у ліцеї «Нова школа» Катеринівської ОТГ Кропивницького району.

  

Навчально-методичний центр з питань якості освіти продовжує супровід побудови ефективної системи забезпечення якості у ліцеї "Нова школа" Катеринівської ОТГ  Кропивницького району.

27 листопада  2020 року Віктор Громовий модерував  сесію зі стратегічного планування. За його консультативної підтримки робоча групи із стратегічного планування якості освіти  готує стратегію розвитку закладу.

Бо відсутність плану дій і стратегії - це приреченість тупцювати на місці.

 

Про що йшла мова на сесії зі стратегічного планування? Подаємо головні тези.

 

Стратегічне мислення – це спосіб мислення, який фокусується на знаходженні та розвитку унікальних можливостей.

Відсутність стратегії, нерозуміння команди, заради чого вона працює, відсутність зрозумілих чітких стратегічних цілей — найшвидший шлях до провалу.

 

Стратегічна ідея – це серце стратегії, бо це саме те, що вмикає людей.

Якщо ви маєте чесну чітко усвідомлену стратегічну ідею, управляти закладом освіти стає в рази легше. З’являється енергія, яка робить вас ефективнішим(ою).

 

"Стратегічна ідея – це триєдиний дракон місії, візії та цінностей; одне без іншого не працює.

Місія – це призначення системи. Всі зміни починаються з перепаковки цієї складової.

Візія – якісний скачок системи по відношенню до сьогоднішнього стану.

А цінності – це ніби її ДНК, опорні координати при створені рішень".

Олександр Саврук декан Києво-Могилянської бізнес-школи

 

Стратегічна ідея – це коротке висловлювання, яке описує глибинну сутність розвитку закладу освіти. Це те, чим ми можемо зацікавити і вирізнитись від інших(наша «фішка»).

Куди пливемо і заради чого гребти?

Чим ми відрізняємось від інших?

Ким ми є і ким ми не є?

У чому ваша унікальність?

Якою є наша легенда?

Яка наша історія?

Які цінності ми сповідуємо?

 

Сьогодні працювали над трьома верхніми щаблями стратегічної піраміди: місією, візією та цінностями.

  1. Цінності
  2. Візія
  3. Місія
  4. Стратегічні пріоритети
  5. Стратегічні завдання
  6. Ключові показники ефективності.

 

Бачення (візія) -  образ організації в майбутньому, яке може включати в себе спосіб досягнення цього результату.

 

Місія організації – це відповідь на питання "КУДИ", а не "ЯК".

Це СЕНС існування , ГОЛОВНА МЕТА, заради якої щодня працює ВЕСЬ колектив.

Спочатку мета, а потім шлях, способи її досягнення!

Щоб чогось досягнути, необхідно зрозуміти до чого саме ми прагнемо.

Місія показує те, на що будуть спрямовуватись наші зусилля, які цінності будуть при цьому пріоритетними.

По суті це визначення магістрального напрямку утвердження цінностей та логіки існування та розвитку організації.

 

Етапи визначення місії закладу освіти:

  1. Усвідомте необхідність місії як інструменту стратегічного управління.
  2. Створіть команду розробників місії.
  3. Організуйте процес розробки місії, який полягатиме у пошуку відповіді на 5 питань:
  • Що ми робимо? • Для кого ми це робимо? • Де ми це робимо?
  • Як ми це робимо? • Що ми не робимо і не будемо робити?
  1. Сформулюйте місію та проведіть її широке обговорення.
  2. Запустіть процес реалізації та розвитку місії(перевірка на практиці, уточнення тощо).

 

Якою має бути місія?

1.Місія має реалістичною.

2.Місія має бути унікальною.

3.Місія має бути людиноцентрованою.

4.Місія має бути стратегічно орієнтованою.

5.Місія має бути довготривалою.

6.Місія має бути мотивувальною.

7.Місія має бути лаконічною, простою та зручною для сприйняття.

 

Які переваги дає ЕФЕКТИВНА МІСІЯ в зв'язці з ЦІННОСТЯМИ?

Вони потрібні для:

  • згуртування колективу, формування особливої ​​командної культури;
  • зупуску потужної нематеріальної мотивації;
  • підвищення залученості і відповідальності співробітників;
  • створення основи для розробки стратегії розвитку.

 

Це критерій для прийняття будь-якого рішення на всіх рівнях. Все стає просто: вибір того чи іншого рішення і лінії поведінки або веде до досягнення місії, або ні.

 

Цінності - це уявлення про те, що має бути головним. Переконання розділяють нас, а цінності об’єднують. Спільноти — це групи людей, яких об'єднують цінності чи ідеї(Ми на одній ціннісно-інтелектуальній хвилі!). Цінності є основою організаційної культури, без якої неможливо реалізувати візію.

Тож, саме пошук і культивування спільних цінностей є передумовою для появи готовності діяти разом заради прогресу освіти у нашій громаді.

Важливо вибрати головну цінність, навколо якої ви обертатимуться й інші цінності.

 

 

Як перевірити чи працює місія і цінності?

 

У кінці кожного робочого дня ставити собі запитання: «Як місія та цінності виявляються в рішеннях, які я прийняв сьогодні?». Якщо відповідь «Ніяк», то ваша місія і цінності не варті клаптика паперу, на якому написані.

                                                      Пітер Сенге (Peter Senge)

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завершила роботу Група "Схід" дистанційного курсу «Якість та інновації в освіті»

   

https://www.facebook.com/groups/632145674120729/

Група була створена з ініціативи учасників Східного освітнього форуму, який проходив у рамках проєкту «Освітній марафон», спеціально для педагогів Донеччини та Луганщини організовується двотижневий дистанційний курс з питань забезпечення якості шкільної освіти.

В її роботі взяли участь 145 педагогів. Запланований двотижневий курс переріс у місячне інтенсивне спілкування (з 12 жовтня до 15 листопада), яке буде продовжуватись і надалі.

                               Що було такого, що відрізняло цей курс від інших?

Відповідають учасники дистанційного курсу:

  • Практична направленість. Комфортна атмосфера і зручний для тебе час. Немає захисту нікому не потрібної курсової роботи після чергового «підвищення кваліфікації».

                                                                 Юлія Зарниця

  1. Цей курс не прив’язаний до конкретного часу, що дуже зручно, оскільки у вчителя постійна, хронічна зайнятість.
  2. Моя вмотивованість (сама обирала курс, оскільки хочу будувати у своїй школі заклад сучасного рівня).
  3. Зручність та доступність відеоматеріалів (невеликий за обсягом час, можливість переглянути у зручний для себе час відсутність наукових термінів, які деколи складно сприймати).
  4. Велика кількість корисного матеріалу, який стосується якості освіти.
  5. Досвід учителя-практика, який пройшов шлях від студента-практиканта до експерта якості освіти.

                                                Тетяна Ступак

  •  Мені дуже сподобалось, що ви завжди приводите приклади зі свого багатого досвіду, життєві ситуації. Ви добре знаєте нашу систему, ваші знання не відірвані від практики, як це часто буває.

                                                           Наталя Іващенко

  • Спосіб подачі матеріалу, не вимушена атмосфера, цікаві приклади з життя. Спікер, який втілив в життя те про що розповідає.

                                                                           Юлія Лойко

  • Актуальність, щирість, простота спілкування.

                                        Вікторія  Скітченко

  • Корисно, практично, доступно. Багато матеріалу, який можна використовувати у роботі з різними категоріями педагогічних працівників.

                                                Наталія  Скрипниченко

  • Курс відрізнявся емоційним наповненням, представленням поглядів різних авторів  на освіту.

                                                                 Марина Уварова

  • На відміну від інших курсів, СУЦІЛЬНИЙ ПОЗИТИВ:
  1. Цей курс не прив’язаний до конкретного часу, що дуже зручно, оскільки у вчителя постійна, хронічна зайнятість: уроки, колеги, батьки, консультації для дітей, наради, сімейні обставини або навіть хвороба (як у мене, через що три дні, лежачи в лікарні, не долучалася до курсу ґрунтовно, а лише переглядала відео);
  2. Довіра Віктора Володимировича;
  3. Моя вмотивованість (сама обирала курс, оскільки хочу будувати у своїй школі заклад сучасного рівня).
  4. Зручність та доступність відеоматеріалів (невеликий за обсягом час, можливість переглянути, щось записати; відсутність складних для сприйняття та розуміння термінів, посилань, нудних лекцій про необхідність змін в освіті).
  5. Величезна кількість корисного матеріалу, який виходить за межі курсу, але абсолютно дотичний до теми якості освіти. Читатиму ще кілька місяців.
  6. Досвід учителя-практика, який пройшов шлях від студента-практиканта до експерта якості освіти.
  7. Досвід інших країн у сфері освіти. 8. Відсутність безглуздого вхідного-вихідного контролю.

                                                            Олена Царюк

  • Від інших Ваш курс відрізняє стиль спілкування, відсутність «води» і «пилу в очі». Крім того, зручним є те, що відеолекції тривають до 30 хвилин (не встигаєш втомитися).  Дуже потужна практична спрямованість та актуальність курсу. Багато корисних матеріалів, порад і цікавих книжок для прочитання. 

                                                    Наталія Чельтер

  • Сподобалась «домашня» невимушена форма спілкування (спілкування в домашніх халатах) Все було чудово.

                                             Олександр  Шовкопляс


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

СЕМІНАР-ТРЕНІНГ «Універсальна система забезпечення якості освітньої діяльності в умовах безперервної освіти педагогічних працівників»

    

       Державною освітньою установою «Навчально-методичний центр з питань якості освіти» у співпраці з Всеукраїнською громадською організацією «Українська Академія Універсології» 5 листопада 2020 року було організовано та проведено для керівників закладів загальної середньої освіти семінар-тренінг на тему «Реалізація автономії закладу загальної середньої освіти у співпраці з органами громадського самоврядування в умовах функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освітньої діяльності».

 

     Програма заходу:

     Знайомство.

     Тема 1. Механізм функціонування внутрішньої універсальної системи забезпечення якості освітньої діяльності в умовах ЗЗСО.

     Тема 2. Взаємодія керівництва ЗЗСО з органами громадського самоврядування в умовах становлення системи безперервної освіти.

      Тема 3. Універсальна модель універсальної системи безперервної якості освіти та громадського самоврядування ЗЗСО в дії.

      Зворотній зв’язок з учасниками

      Вручення сертифікатів.

     Загальна тривалість семінару-тренінгу – 6 годин.

 

     Тренери.

     Ципуринда Володимир Степанович – канд. екон. наук, доцент кафедри менеджменту Київського національного торговельно-економічного університету, член «Міжнародної наукової школи Універсології».

     Тяжева Олена Анатоліївна – керівник Університету Універсального Керівництва, аспірант Одеського національного економічного университету. Спеціаліст з кадрового фін. менеджменту в ОФЕК. Захід пройшов з дотриманням санітарних норм та карантинних заходів.

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Школа – цікава для всіх»

    

      

     31 жовтня 2020 року  співробітник Навчально-методичного центру з питань якості освіти Віктор Громовий виступив як спікер на міні-ЕdCamp Lysychansjk.

     «Школа – цікава для всіх», - такою була загальна тема розмови . А Віктор Громовий провів першу сесію на тему  «Тренди розвитку сучасної середньої освіти практики зарубіжних країн та українські реалії».

Дивіться відеозапис за посиланням

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Якість освіти: синергетичний ефект vs кількість, яка вбиває якість

     Такою була тема виступу співробітника навчально-методичного центру з питань якості освіти Віктора Громового на регіональній (не)конференції EdCamp Melitopol, учасники якої обговорювали теми "Синергія формальної та неформальної освіти".

     EdCamp Melitopol мав проходити в очному форматі 11 квітня 2020 року на базі Мелітопольської ЗОШ №8, але пандемія внесла корективи у плани організаторів. Довелося перейти на онлайн формат розмови, яка відбулась 3 жовтня.

     Як вважає Віктор Громовий, в освітній сфері не діє один з основних законів матеріалістичної діалектики: перехід кількісних змін в якісні. Кількість (написаних паперів, проведених заходів тощо) не завжди призводить до переходу на якісно вищий рівень. Кількість дуже часто вбиває якість. Тому «краще менше, та краще»!

     Школа має стати місцем в якому стає можливим синергетичний ефект від системного взаємовпливу всіх учасників освітнього процесу.

     Синергетичний ефект — це зростання ефективності діяльності в результаті інтеграції, злиття окремих частин в єдину систему внаслідок т.з. системного ефекту. Іноді говорять, що синергія є наукою про дива, адже вона пояснює чому може бути 2+2=5.

     "Ефект синергії" спостерігається в ситуації, коли сполучення факторів приводить до того, що реальна сила їхнього комбінованого впливу значно перевищує сумарний вплив кожного з них окремо. У результаті виходить несподівано могутній прорив.

     Віктор Громовий започаткував дискусію про те, як отримати:

  • Синергетичний ефект від системного співробітництва представників бізнесу, влади, культури, спорту та інших впливових гравців у створені навколо школи розвивального освітнього середовища у тому чи іншому місті чи селищі.
  • Синергетичний ефект від збалансованості особистісних завдань вчителів та загальної мети школи, яке дозволяє розкрити творчий потенціал усіх і кожного.
  • Синергетичний ефект від реалізації великих освітніх проектів (таких як НУШ).
  • Синергетичний ефект від запуску процесів саморегулювання освітньої системи замість чинного зараз зовнішнього управління. Для цього управлінським структурам усіх рівнів потрібно навчитись керувати закладами освіти не керуючи ними.
  • Синергетичний ефект від використання сучасних педагогічних технологій.
  • Синергетичний ефект від лідерства, яке спроможне зробити так, щоб три основних процеси синергетичної взаємодії (адекватне планування спільної роботи, ефективний обмін знаннями та координація поточної роботи) призводили до «колективного бачення» і «колективної дії» тощо.

     Автор презентації наголосив, що синергетичний ефект виникає лише у відкритих системах, які функціонують на засадах самоорганізації. Школа як надлишково керована організація, зв’язана по руках і ногах бюрократичними путами, ніколи не може стати місцем появи синергетичного ефекту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Корисні посилання

Міністерство освіти і науки
Урядовий портал
Верховна Рада України
Головна Навчальна діяльність Інформація про навчальну діяльність